06.05.2016
Karakter Mutfağı: Terri Thompson
“Çocuklar ikiye ayrılır: İyi çocuklar ve kötü çocuklar.”
Diyor okulun rehber öğretmeni Mr. Fitzgerald (John C. Reilly); çıkmaza düşen ve iki elin on parmağını geçmeyecek öğrencilerine elini uzatırken. Küçük canavarlar yahut efsane haline gelen canavar anne ya da babanın buhran içindeki çocukları, canavar oluşlarından mıdır bilinmez yoksa benliklerine ilmek ilmek işlenen duygusal travmadan mıdır, bir köşede geç kaldıkları şey/şeylere yetişme gayesi ile konumlanırlar. Adeta uzayın derinliklerinde var olan, varlığı bilinen bir mızıkanın, hiç duyulamayan daha doğrusu duyulması pek de mümkün olmayan sessizliği gibidir küçük canavar ailenin çocukları. Okula gündelik hayatın belirlediği kıyafetler dışında gelen, bir şeylere yetişmek isteyen ancak her defasında yetişemeyen Terri (Jacob Wysocki) içinde durum canavar olmayanın belirlediği ve düstur eşiğine soktuğu kurallar listesi eşliğinde gelişir.
Yeterli görme ve uygun adaptasyon sürecine tabi olma durumundan büsbütün uzaklaşan genç Terri, kendi kozasında dönüp duran bir karakter. Birlikte yaşadığı amcası James ile birlikte gündelik hayatın getirdiklerini yine gündelik hayatın getirdiği çerçevede, ne bir eksik ne bir fazla kıvamda soluyan karakter, yapmakla yükümlü olduğu ve ona çizilen rotada yol almakta. Kilolarından ötürü karşılaştığı duvarlarda genel itibariyle sosyal varlığını yitiren Terri için adım attığı çıkış kapısı ise Mr. Fitzgerald olur. Öğrencisinin dahası genç bir adamın pijamalarıyla ve terlikleriyle yaşadığı uyumsuzluk süzgecinde onun yetersizlik düzleminde olmadığını aksine bu yeterliliği yaratacak kişinin kendisi olduğu doktrinini aşılayan Fitzgerald’ın, canavarların yalnız olmadığı yönünde bir anlamda rasyonalite ettiği ve her durumun bakış açısına göre boyut kazandığı ilkesi Terri’nin patikanın başına dönüp, aynı patikayı yeni baştan yürümesini gerekli kılar.
Tuzağa aldırış etmeksizin bir parça çedar peyniri için yok olmayı göze alan ve kapana hızla koşan fareler Terri için bütün varolanı özetleyen nedenselliğe sahip gibidir. Bir tarafta Terri’nin kurduğu ve yok etmekle görevli olduğu fareler, bir tarafta kayıtsız şartsız bu kapanlara koşan fareler, öte yanda ise sunulan bu hali hazır çerezlere sırtını çevirmeyen ormandaki kuşlar vardır. Bununla beslenmek ise işin döngüsel boyutundan başkası değildir. Bir şeyler kendi yarıçapında döner, çarpar, durur yahut dönmeye yine devam eder. Kaldırılması ve taşınması gereken ise kısır döngünün Terri ve Terri gibiler için oldukça ağır başka yakasıdır. Uyum ve kabul görme nosyonu ise farklılıkları parmakla gösteren aynı çemberin içinde dans edenler için parmaklar indirildiği vakit huzura kavuşacak bir olgu.
https://www.youtube.com/watch?v=YLGW6sdHy0g